Pentru multi, Rosia Montana e un blestem, un loc necunoscut de pe harta, un loc cu aur, un loc de exploatat.
Astazi Rosia Montana e aproape pustie, multe case au fost vandute sau au fost transformate in birouri de lucru ale celor de la Rosia Montans Gold Corportation. Locul carutelor cu cai a fost luat de Jeep-uri care poarta numar de inmatriculare al celor de la companie.
RMGC doreste sa inceapa exploatarea minieră in zona folosind cianuri. Acest lucru ar duce la distrugerea a 4 munți, a peste 200 de hectare de padure si a unor monumente culturale, istorice si naturale unice.
Rosia Montana a devenit o emblema nationala, un subiect controversat, un motiv de disputa.
Greenpeace Romania isi concentreaza eforturile pe campania Rosia Montana.
Noi credem ca Rosia Montana trebuie salvata. Tu ce crezi? Spune-ti parerea aici!
Atentie, comentariile sunt moderate. Pe blog vor aparea doar acele comentarii care au legatura exclusiv cu tema expusa. Comentariile vor aparea in maximum 48 de ore.
Etichete: activism, biodiversitate, campanie, ecologie, gabriel resources, Greenpeace, planeta, protectia mediului, Rosia Montana, voluntariat
iulie 12, 2010 la 3:44 am |
…….!!!…….
NU SINT DEACORD CU EXPLOATAREA …ROSIA MONTANA !!
NU SINT DEACORD CU ACESTI COALITI AI GRUPULUI BILDEBERG…….!!
august 29, 2010 la 3:32 am |
SALUT !
DACA ESTI DEACORD CU MINE/in principu’-comenturilor!??! sau…!?!?/
DACA ESTI DEACORD CU MINE!!!
MA BUCUR-SINCER..DAR, ASTA AR INSEMNA CA,TU SA, STI CA,EU ,AM DREPTATE…!!!
SAU,POATE CA,SPUN BALIVERNE….!”? CINE STIE!!!
CUNOSC MULT-MAI MULTE,DECIT TE ASTEPTI TU…..!!!
SPER CA, INTR-O ZI, SA PUTEM STA DE VORBA…FATA IN FATA SI, SA,MA INVITI SA, PUTEM FACE CEVA CONCRET-REAL,,,,,,IMP[OTRIVA ACESTOR NEMERNICI……!!!
SPER….!
DESI, MA INDOIESC….. !
…MENTIONEZ….;;
STAMOSII NOSTRI AVEAU EN-PILDE,,,,, CE NI-LE-AU LASAT MOSTENIRE…FOARTE VALABILE,IN ORISICE TIMP,,,,,AL EVOLUTIEI UMANE…;;;
…EXEMPLU/INTELEGI CE DORESTI,TU !!!
…”O MINA SPALA PE ALTA-IMPREUNA FATA”../valabil pentru toti/!!!
…”aschia nu sare departe TRUNCHI”..!/VALABIL PENTRU TOTI/!!!
….CINELE CARE LATRA-NU MUSCA !!/il tinem in LESA”/valabil pentru toti/!!
…CRED DOAR IN LUCRURILE CE LE VAD…CU OCHII MEI !
CE ZICI !?!
O ZI, MAGICA ,ITI DORESC,PLINA DE REALIZARI-FRUMOASE !
APROPOS’….!
DACA DOERESC SA,DEVIN VOLUNTAR-ACTIV !!!
CUM TREBUIE SA,PROCEDEZ !!?!!
….”
august 29, 2010 la 3:37 am
REVIN SA,COMPLECTEZ,LA ARTICOLUL TAU….!!!
NU DESPRE 30 DE MILIARDE E VORBA…!!
CREDE-MA-DEOCAMNDATA PE CUVINT !!!
DESPRE BANI DACA DISCUTAM,INTERESUL E MULT-MULT MAI MARE !!!
NICIODATA SA, NU CREZI IN CIFRELE…CE LE POTI PRIVI-AFLA -USOR !!!
DEACEEA MATEMATICA E INCA,O ENIGMA CE ISPITESTE,MINTILE EMINENTE DE A INCERCA SA, DESCOPERE MULT MAI MULTE NECUNOSCUTE ALE CIFRELOR !
INTERESUL PENTRU ROSIA MONTANA E ALTUL-MULT MAI GRAV,PENTRU NOI-ROMANII, MULT-MULT MAI BENEFIC PENTRU “EI”……!!! CREDE-MA,REPET ! DEOCAMNDATA PE CUVINT !
iulie 10, 2010 la 7:01 am |
chiar daca este benefic tarii, proiectul de exploatare poate distruge vietile a mii de animale. o exploatare de asa marime nu va tine cont de nimic..
august 28, 2010 la 8:02 am |
Proiectul NU este benefic tarii. Isi inchipuie cineva ca niste oameni care sunt in stare sa distruga atata natura doar pentru beneficiul lor isi vor asuma si responsabilitatile ce decurg din asta?
Isi inchipuie cineva ca daca se va intampla un accident ecologic, tarile invecinate, in special Ungaria, vor sta cu mainile in san? Romania va fi tarata tinta unor scandaluri internationale uriase, iar procesele se vor tine lant. Si STATUL ROMAN va fi cel ce va plati, nu RMGC, care pana atunci isi va fi scos de mult profitul…
august 29, 2010 la 3:47 am
MARCELA !!!
DACA PRIVESTI PESTE ACESTE ASPECTE,CE PUN IN PERICOL…DEMNITATEA ROMANIEI,CE REAL,NU PREA MAI EXISTA -DEMNITATE LA ROMANI,DOAR INTERES-TRADARE,PENTRU BANI…IN SPECIAL.!
SIGUR AI SA VEZI UN ALT FEL DE PERICOL,,,,,,MULT MAI GRAV PE LINGA CEL ECOLOGIC,,,,,,!
SITUATIE E ATIT DE GRAVA CU CE SE INTIMPLA LA ROSIA MONTANA,INCIT,EXISTA “PERSOANE “CE AJUNG SA, UCIDA FARA SCRUPULE, PE CEI CE AR PUTEA SA-I “DERANJEZE…!
NOI,AICI,SUNTEM MICI-MITICI,PENTRU EI…!
VOM PREZENTA UN PERICOL,DOAR ATUNCI CIND VOM FACE CEVA CONCRET…..IN DAUNA “LOR”!!!
SI, REVIN ,ITI SPUN CEVA SA, RETI ! SAU,CEL PUTIN REFLECTA,APOI DACA MA CREZI PE CUVINT DE ONOARE,,,,TE ROG-REFLECTA !!!
EXISTA UN PLAN,DIABOLIC …AL EVREILOR,,,!!!
ACESTIA VOR SA DUCA LA BUN SFIRSIT ,PRACTIC…PLANUL LUI HITLLER,IN MOD VOIT-BESTIAL UMANITATII!!!
,,,,,,MOTIVUL…!?!
RAZBUNARE…SUPUNERE TOTALA ASUPRA PROSIMII !
DE CE ….!?
E UN ALT SUBIECT…..
MULT MAI AMPLU……
O ZI BUNA
AVETI GRIJA DE VOI CACI HABAR NU AVETI CE VA ASTEAPTA..!
TREZITI-VA ROMANI….ADORMITI…
iulie 9, 2010 la 10:09 am |
nu sunt de loc deacod cu exploatatia de aur de catre firma straina in conditiile actuale. Si consider ca nu exista nici un motiv coerent de a vinde o resursa atat de importanta unui stat pentru beneficii financiare. Sustin orice actiune impotrive situatiei actuale.
iulie 8, 2010 la 1:36 pm |
jaf, interese de afaceri imense, manipulare media: rosia montana
iulie 8, 2010 la 9:17 am |
Buna ziua,
Nu stiu daca subiectul mai este de actualitate pentru cineva. Am verificat si eu dosarul despre care vb. Daniel; exista in data de 2 iunie pe rolul ICCJ dar este o cerere de abtinere (s-a judecat cererea de abtinere formulata de un judecator intr-un dosar) ce a fost respinsa. De pe net nu se poate afla in ce dosar s-a formulat cererea de abtinere respectiva. Oricum ca aspect formal daca un dosar de la ICCJ ar privi anularea unei decizii/hotarari/dispozitii a Ministerului Mediului ar trebui in mod normal sa se judece la sectia de contencios administrativ. Daca stie cineva sunt si eu curioasa sa aflu ce se mai judeca pe rolul instantelor cu privir ela acest aspect.
Pe subiectul Rosia Montana, eu personal sunt in deruta totala. Ceea ce citesc mi se pare dezinformare din ambele parti. As vrea sa stiu daca exista un material documentat cu privire la situatia actuala a zonei care sa cuprinda date sociale (cati oameni si cum traiesc acolo – am auzit ca datorita exploatarilor anterioare cei care traiesc acolo nu depasesc varsta de 50-60 de ani), istorice (exista sau nu vestigii arheologice in zona – am auzit si ca exista si ca nu) si de mediu. As vrea sa stiu si daca exista un material obiectiv din care sa reiasa exact ce vor sa faca cei de la compania candiana acolo si care ar fi consecintele pentru mediu, vestigii, oameni.
Din tot ce am citit pana acum nu am vazut decat reactii emotionale ori intr-un sens ori in altul. Ori ne fura tara, ne polueaza si ne distrug istoria, ori aducem bani pentru binele poporului si cine nu vrea sa-i primeasca e xenofob sau nationalist fara minte. Daca vreti si altfel de sprijin decat cel emotional publicati niste date concrete sa intelegem si noi despre ce e vorba.
septembrie 2, 2011 la 8:12 pm |
Mira, din păcate nici un site web nu permite inserarea, în comentarii, a link-urilor spre alte site-uri web, nici a unor adrese de mail. Dacă ai, cumva, un cont de facebook, caută numele meu şi trimite-mi un mesaj; voi fi bucuros să te direcţionez spre acele luări de poziţie ceva mai puţin sentimentale şi mai ştiinţifice, juridice etc. – din tabăra ‘mea’ (fiindcă, da, eu sunt în tabăra ‘contra’), inclusiv evaluările realizate de Academia Română sau comisia prezidenţială pentru patrimoniu. Iar pentru poziţia ‘pro’, nu mă îndoiesc că vei găsi toate argumentele posibile pe site-ul lui Catalin Hosu.
septembrie 30, 2011 la 6:08 am
Asta asa este am avut si eu cateva schimburi de replici pe blogul dansului. Deocamdata mai am un comentariu care asteapta sa fie moderat.
http://www.catalinhosu.ro/exista-viata-dupa-cianura.html#comments
iunie 27, 2010 la 11:29 am |
Mineritul este o meserie grea. Daca este asa frumoasa treaba cu aurul, sa se redeschida minele prin metodele clasice care nu afecteaza atat de rau. De ce trebuie sa vina strainii sa extraga aurul ala? Inainte romanii au murit sa il apere. In mod clar canadienii + cianura nu au ce cauta acolo. Sa se concesioneze mina comunitatii locale, si in mod sigur se vor vedea rezultate foarte bune.
iunie 21, 2010 la 6:22 pm |
“…ca de la Rosina Montana pana la guvern” ziceau niste artisti! Asta e…noua ne trebuie aur, bani, averi, masini, hoteluri…si cam atat…imoralitatea ne dicteaza viata!
Mai zicea un prieten ca nu planeta moare…ca e o bucata mare de piatra…noi murim, ca noi suntem prostii!!! o sa se ajunga si acolo…ce o sa mai facem cu limuzinele?
iunie 21, 2010 la 10:11 am |
SA INCURAJAM ECOTURISMUL din ROSIA MONTANa!!
Cel mai important este sa ne implicam, cat mai multi.
UNA DINTRE CELE SIMPLe MODALITATi DE A TE IMPLICA, INDIFERENT DACA FACI PARTE DINTR-UN ONG SAU NU, ESTE SA VIZITEZI ZONA.
Vom demonstra astfel ca zona are potential turistic si se poate dezvolta pe viitor. Sunt cativa straini care au investit acolo in pensiuni foarte dragute si fara impact negativ asupra mediului.
SUCCES NOUA!
iunie 10, 2010 la 8:16 pm |
Fortati campania,toata lumea(oamenii adevarati) sa trimita mailuri sa protestam pina nu e prea tirziu!
iunie 9, 2010 la 7:35 am |
Haideti sa facem ceva!!!
E grav ce se intampla la Rosia Montana, e injositor pentru noi, oamenii care traim in tara asta sa fim de acord cu toate escrocheriile facute de cei care ne conduc.
HAIDETI SA FACEM CEVA!!! SA IMPIEDICAM CEEA CE SE POATE INTAMPLA MAI GRAV!!!!
Sa cerem ajutorul si celor de la GREENPEACE!!
EU SUNT PRIMA PE LISTA!!!
Avem atatea lucruri frumoase de facut in tara asta, si stam sa induram toate nenorocirile!!!!
septembrie 17, 2011 la 9:43 pm |
Subscriu neconditiona
iunie 6, 2010 la 6:08 am |
http://dacia.org/1articole/index.php?news_id=158&start=0&category_id=8&parent_id=0&arcyear=&arcmonth=
Istoricilor români, falsificatori de istorie si celor ce praduiesc azi ROSIA MONTANA stravechi teritoriu dacic si preluat de cuceritori romani
vezi vestiigiile din GALERIILE ROMANE de Aur ROSIA MONTANA! Nu distrugeti aceste vestigii pentru lacomia voastra dupa aur!!!
Versuri: N.Săvescu & M.Terra
Interpretează: Victor Colcieru
Aranjament muzical: Igor Meşcoi
Voi n-aţi fost cu noi în robie
La Roma, bătuţi, plini de sânge,
Cu inima-n piept înca vie
Când trupul ucis tot mai plânge.
Voi n-aţi fost cu noi în robie
Când fraţii gemeau torturaţi
Ei, dacii,-s istoria vie
Pe care voi toţi o negaţi.
Voi n-aţi fost cu noi la galere
Când trupul pe rug este pus
Când carnea rănită-n durere
Împloră chiar moartea de sus
Voi n-aţi fost întinşi pe o cruce
Şi nu ştiţi ce e suferinţa
Pe care tot dacul o duce
Păstrându-şi în suflet credinţa
Voi n-aţi mai băut din veninul
Trădării în clipa cea oarbă,
Nici n-aţi gustat din tainul
Ce moartea aşteaptă să-l soarbă.
Voi ne-aţi oferit o trădare
Mai rea decât iadul de jos
Şi scrieţi istoria-n care
Sucit adevăru-i pe dos.
Cu tocu-nmuiat în cucută,
Tot falsul vă iese din carte
Trădarea vă e cunoscută
Minciuna vă e ca un frate.
Mânjiti de trădare, trăiţi
Cu rânjet de monştri pe faţă
Şi vindeţi pe-arginţi otrăviţi
A Daciei Ţară, pe viaţă
Voi ne-aţi botezat cu fals nume
O ţară-un popor şi un neam
Cu al călăilor renume
Când Noi pe columnă plângeam.
Voi n-aţi fost cu noi în robie
Când dacii cu toţii-au jurat
Să aibă-napoi pe moşie
Al Daciei nume uitat.
Voi n-aţi fost cu noi la galere
Când trupul pe rug este pus
Când carnea rănită-n durere
Împloră chiar moartea de sus
Voi n-aţi fost întinşi pe o cruce
Şi nu ştiţi ce e suferinţa
Pe care tot dacul o duce
Păstrându-şi în suflet credinţa
Pe care tot dacul o duce
Păstrându-şi în suflet credinţa
iunie 5, 2010 la 9:41 pm |
Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei a dat miercuri, 2 iunie 2010, o hotarare hoteasca si ticaloasa in favoarea companiei (Rosia Montana) Gold Corporation, in sensul obligarii Ministerului Mediului sa aprobe construirea vestitelor baraje DIN STERIL SI PAMANT GALBEN, de 85 metri inaltime, care vor zagazui, pretind canadienii, lacul de 100 milioane metri cubi de solutie de cianuri.
Nu stiu de cand se pricepe onor Curtea si la baraje, sau ce criminali sunt asa-zisii “experti” de la Ministerul Mediului care au putut sustine asemenea idee, cert este ca sentinta ICCJ a fost data pe ascuns si cu maxima promptitudine la numai o zi de la data introducerii actiunii.
Dosarul 4798/1/2010 a fost inregistrat pe data de marti 1 iunie, exact in ziua in care Greenpeace Romania si Centrul pentru Resurse Juridice solicitau la Curtea de Apel Alba respingerea acordului de mediu solicitat – pt a mia oara! – de Gold Corporation. Nu stiu ce solutie a avut actiunea Greenpeace Romania la Alba Iulia, dar cert e ca la Bucuresti Gold Corporation a atacat direct la Inalta Curte de Casatie si Justitie si a si obtinut imediat a doua zi sentinta pe placul ei.
Alt aspect ciudat este ca in timp ce toate celelalte sectii ale ICCJ au avut si cate 50 de cauze pe rol in ziua respectiva, Sectia Comerciala, completul CC s-a intrunit pt a judeca O SINGURA CAUZA, cea solicitata de RMGC.
La fel de suspect e faptul ca in timp ce toate celelalte actiuni judecatoresti au fost afisate detaliat, dosarul 4798/1/2010 este singurul in care nu sunt facute publice nici identitatea petentului, nici a cauzei, nici sentinta!
Nu stiu cand in ultimii 20 ani mareata noastra justitie a judecat atat de prompt si in secret o cauza. Si e la fel de neclara competenta ICCJ in asemenea chestiuni (de unde si pana unde Sectia Comerciala?!), ca sa nu mai pomenim de legalitatea sentintei.
august 31, 2010 la 11:53 am |
A nu se intelege ca aprob canadienii sau alte natiuni dornice sa faca bani respectiv natiuni care se lasa exploatate, dar nu imi place cand se vorbeste si se arunca cu acuzatii aiurea.
Pentru stiinta tuturor la Inalta Curte de Justitie si Casatie functioneaza mai multe sectii printre care si Sectia comerciala. Cine e curios de detalii poate sa intre pe site-ul ICJS si sa vada cu ochisorii lui.
P ede alta parte sunt mai multe complete, adica pentru profani grupuri de judecatori care judeca in aceeasi sedinta. La sectia comerciala sunt mai multe complete, sau cel putin asa rezulta de pe site-ul lor. Tot de pe site se poate vedea ca un complet si anume cel notat CC a avut si in alte zile 1 sau 2 cauze. Asa a fost si in 1 iunie cand a avut 2 cauze respectiv in 2 iunie cand a avut 1 cauza. De altfel si la alte complete se poate vedea ca au uneori o cauza doua sau trei, cate se nimeresc.
Cat despre dosarul cu bucluc nr 4798/1/2010, nu sunt afisate parti pentru ca are ca obiect o cerere de abtinere, ceea ce inseamna ca un judecator oarecare dintrun comple a considerat ca din diverse motive nu este apt sa judece o anumita cauza si a declarat ca se abtine. De asemenea nu e singurul care s-a judecat asa de reprede. Unele dosare de abtinere s-au judecat chiar in ziua introducerii.
Conform deciziei completului, acestia l-au gasit apt si respectivul judecator va trebui sa judeca cauza. HOTARAREA NU SE REFERA LA ACORDAREA DREPTULUI D EEXPLOATARE CANADIENILOR.
P e cale de consecinta eu zic sa nu vedem conspiratii acolo unde nu sunt.
Cei curiosi sa intre pe siteul http://www.scj.ro si sa caute sus pe pagina butonul pe care scrie LISTE DE SEDINTA si se poate convinge singur de cele ce am scris.
Parerea mea e ca justitia romana si asa are o imagine proasta. Nu cred ca e cazul samai aruncam cu noroi in ea si nejustificat
Cam atat am avut de spus.
iunie 1, 2010 la 7:23 pm |
Nu cianurile sau alt mod de exploatare sunt baiul. Cianurile pot fi si inlocuite si tinute in frau. Problema e cum de pentru Romania mineritul era o imensa gaura neagra si pentru canadieni nu e. Cum am taiat si dat la fier vechi flotatia si steampurile scl de la Gurabarza si acum, la Rovina si la Rosia Montana s-au gasit sute de tone de aur. Aur gol-golut. Daca nu desfiintau o flotatie cu televiziune cu circuit inchis gandita de un dr inginer roman- neamt din I.M.Barza numit Kael Otmar, locuitor al zonei ar avea acum de lucru vreo cateva sute de oameni din zona.
Cum ne-am prostit asa rau noi care exploatam aurul de dinainte de Decebal si trebuie sa il dam pe care a mai ramas altora ca, deh, ei stiu mai bine cum se exploateaza. Ne meritam soarta. Asta stim noi face cand suntem de capul nostru, adica liberi.
decembrie 22, 2010 la 4:42 pm |
Care NOI dinainte de Decebal?Ce tot va bateti cu piatra de piept ;cxa deja o facut colturi piatra si voi sunteti toti eroii neamului;PARCA INTELESESEM CA ERA VORBA DE EXPLOATARII ROMANE IN ZONA SAU NU MAI SUNTETI DIN DACI SI ROMANI FACUTI?NOI AM FACUT NOI AM DRES CARE NOI? NE MANDRIM CU VESTIGIILE UNOR HOTI SI JEFUITORI DE AUR ADICA IMPERATORII ROMANI.ACUM S AU TREZIT NU STIU CE FRAIERI DE ROMANI CANADIENI SA VINA AICI CA IN TARILE AFRICANE IN TARA NIMANUI SA IMPARTA STICLE DE WISKY SA FURE SINGURUL LUCRU DE VALOARE DUPA PETROL SI CARE MAI STA IN PICIOARE PE PIETELE FINANCIARE MONDIALE ADICA AURUL.PENTRU ASTA A MURIT UN POPOR INTREG SI NU IN ULTIMUL RAND O CIVILIZATIE DESPRE CARE NU STIM MAI NIMIC SAU PREA PUTIN;CIVILIZATIA DACICA.ATUNCI IMPERIL ROMAN ERA IN DECLIN FINANCIAR CU AURUL DACIC SI A PRELUNGIT AGONIA DAR NU PENTRU MULT TIMP.SI AU HRANIT LEGIUNILE SI SI AU POTOLIT POFTELE NEBUNILOR DIN ROMA.DUPA TRAIAN ROMA A INTRAT IN COLOPS SI A SFARSIT UMILITA .RETRAGERA AURELIANA CONFIRMA FAPTUL CA PE ROMANI NU I INTERESAU PROVINCIA DACIA CI DOAR AURUL CARE DEJA DEVENISE DIN CE IN CE MAI SARACACIOS LA SUPRFATA.ACUM VIN DESTEPTII PAMANTULUI SA NE OTRAVEASCA APELE;HRANA/PADURILE.PAMANTURILE.CA ROMANUU II PROST CA GAINA O VINDE SI PE MASA PT O STICLA DE VOTCA.CA NICI NU A AVUT VREODATA NIMIC SI NICI NU VA AVEA CEVA CA PENTRU ACEL CVA TREBUIE SA STII SA MORI;SI A INVENTAT SI EL O ISTORIE STRANSA DE LA COSUL DE GUNOI CUM CA EL A APARUT FUTUTE FIIND FEMEILE DACICE RAMASI FARA BARBATI DE LEGIUNILE ROMANE. SI ASA A RAMAS EL DESTEPTU PAMANTULUI STAPAN PESTE PAMANTURILE ASTEA;PROBABIL DE AIA A RAMAS ASA DE TEMBEL CA ROMANII ERAU RUPTI DE BETII SI CUM OMUL LA BETIE SE STIE CA FACE COPII TEMBELII.DECI NICI NU MA MIRA.
mai 30, 2010 la 7:27 pm |
Eroii de la Rosia Montana Si-au dat viata ca sa profite canadienii abuziv!
ROŞIA MONTANA (ALBURNUS MAJOR)
MARTIRI ŞI EROI
1848 – 1849
1. AVRAM IANCU
2. SIMION BALINT
3. GHEORGHE GRITTA
4. NICOLAE MESTEACĂNU
5. JURCĂ TODORUŢ
6. ŞTEFAN BORGOVAN
7. IOAN MUNTEAN
8. GALIŢA IOSIF
9. GRUIA PASCU
10. ONEŞII NICOLAIE
11. GALIŢĂ ION
12. MIDIGIU NICOLAE
13. HENŢEL ION
14. MIRLUŢIU NICOLAE
15. CENUŞA PETRU
16. GOLGOŢIU GEORGIC
17. CSORA MOISE
18. ARION GIORGIE
19. CENUŞĂ ILIE
20. CSURA NICOLAE
21. MECŞA ION
22. IOVAN IOSIF
23. DUNCĂ IOSIF
24. CRIŞĂNUŢ DIN ROŞIA
25. NICOLAIE FALICIU
1877 – 1878
1. CECILIA MIHAI (HOCMAN)
1914 – 1919
1. SIMION CAIAN
2. GOLGOŢIU ALEXANDRU
3. BUGNARU ALEXANDRU
4. NICOLAIE COSMA
5. ARON GRUIŢĂ
6. SIMION HENŢEL
7. ALEXANDRU VASINCA
8. ALEXANDRU BUCUREŞTEAN
9. ADANJAN LAIOŞ
10. JANKI DENEŞ
11. ALMĂŞAN ŞANDOR
12. BAR ION
13. BOGNAR IOSIV
14. SUZUKA GHEORGHE
15. COZOMOŞ ANDRAŞ
16. POPA ODORJAN
17. SZEKELY FERENCZ
18. DRUMUŞ JOSEF
19. MOLNAR ŞANDOR
20. BOTAR MANO
21. EBERGHENY ISTVAN
22. SZEKELY ŞANDOR
23. VURLUEŢ ADAM
24. DAVID PAL
25. VUZDUGAN ALEXANDRU
26. IOAN CÂMPEAN
1940 – 1946
1. JURCA IOVIŢĂ
2. SZEKELY CAROL
3. NAPĂU GHEORGHE
4. COZMA IOAN
5. NICOARĂ ALEXANDRU
6. BOIA TODOR
7. IOAN GOLGOŢ
8. IULIU PECSI
9. IOAN IVĂŞCAN
10. ONEA IULIU
11. SUBER IULIU
12. SZEKELY PAVEL
13. NICOARĂ ROMAN
14. CÂMPEAN PETRU
15. LAURENŢIU IUSTIN COZMA
16. DEOANCĂ NICOLAE
17. BARTHA ALEXANDRU
18. BRUTUS SUCIU
19. NICOLAE VASINCA
20. POLOŞ IGNAT
Comitetul de reconstituire:
Prefect Jud.ALBA CORNEL ŞTEFAN BARDAN Primaria ROŞIA MONTANĂ Primar FURDUI EUGEN
Asociaţia Naţională CULTUL EROILOR Filiala ALBA IULIA Preş.Col. MIRON VASILE
Filiala Bogdana Teleorman Preş. DUMITRU RĂDOI Filiala ROŞIA MONTANĂ Preş. SÂNTIMBREAN AUREL
Reprezentaţii BISERICII ORTODOXE şi BISERICII GRECO-CATOLICE
mai 29, 2010 la 8:44 am |
In revista “Science et Vie” din iunie 2009 este prezentat un DVD facut de Olivier Weber – “La fievre de l’or” – astfel :
LE SCANDALE DE L’OR
Dernieres victimes de la fievre de l’or: les Wayanas, en Guyane francaise. Le mercure utilise par les orpailleurs pour agglomerer les paillettes d’or empoisonne tout: terre, eau, air, plantes, animaux et hommes. Chaque annee 300 tonnes d’or sont extaites de la foret amazonienne et 120 tonnes de mercure y sont deversees. Olivier Weber nous livre un documentaire qui se passe de commentaires.
La fel se va intimpla si cu cianura lui “GABRIEL”, la Rosia Montana !!!
Un NU hotarit, in ceea ce ma priveste !!!
Adrian Gheorghiita / Constanta, Romania
mai 28, 2010 la 1:27 pm |
NU POLUARII CU CIANURI!NU DISTRUGERII NATURII!Oamenii sint saraci acolo la R.M. pentru ca este o populatie imbatrinita,tineretul a plecat la oras(LA R.M. nu pre sint cluburi),dar se pot face bani din zootehnie ca pasuni sint slava cerului,din fructe de padure,ciuperci,etc.Problema este ca acea PISCINA CIANOTICA de sute de ha. va fi greu de controlat,in viitor pot aparea complicatii greu de banuit,iar canadienii sau ce draku or fi pleaca dupa ce si-au umplut conturile si HAI PA!4 milarde de $ ii papa astia de la BUGET cit ai zice AUR ca-si mai umfla salariile magistratii ca-s legile la ei in PIX(ei le dau,ei le aplica c-au pensia mititica),si nu’s ce mare gesheft va fi pentru BOBOR.Decit sa mai umflam bugetul fara nici un rezultat benefic pt.natiune ,mai bine sa pastram natura nepoluata(si nu numai ca ,cianura-i cianura, nu alte deseuri mai”putin periculoase”) si nu-i mai obligam pe aia cu pensii si salarii BABANE sa se chnuie sa le depoziteze prin banci. LASATI NATURA IN PACE,AM MALTRATATO DESTUL!
mai 24, 2010 la 7:18 pm |
Dragilor … am sa fiu scurt si cuprinzator … vreau fapte nu vorbe …. DE LA VIATA NOI VREM MULTE !!!!!!! DAR LA VIATA NOI CE-I DAM ????! … sper sa fie de ajuns …
mai 18, 2010 la 8:48 pm |
Eu am crescut intr-o zona miniera, nu departe de Rosia Montana, unde aurul s-a exploatat cu ajutorul cianurilor. Cianura distruge mediul rapid, fara alte discutii. Degeaba fac ei lacuri de decantare ca scapari tot vor fi. Tin minte prin anii 1990-2000, cand minele inca functionau ca nu mai gaseai nici broaste pe Aries, decum pesti, iar vegetatia pe maluri era absenta. De cand s-au inchis minele de exploatare, au inceput sa apara pestii, vegetatia este abundenta si diferenta este clar vizibila dupa 10 ani. Lipsa exploatarii, in consecinta a cianurilor a readus Ariesul la viata.
Daca se va exploata la Rosia Montana, nu numai ca zona va fi distrusa, dar efectele vor aparea mai ales in sanatatea oamenilor care locuiesc pe o raza de cel putin 100 km. Turismul ar fi afectat deasemenea, n-are rost sa mai zic de ce. Cei care vor sa exploateze la Rosia Montana, nu le pasa de noi, vor face pe hartie proiecte pompoase, iar cand va veni vorba sa le puna in practica, vor face cum vor vrea ei, cu cheltuieli minime, sa-si maximizeze profiturile; ce le pasa lor ca mor 5000 de amarati la 50 de ani de tot felul de cancere. Hai sa fim seriosi, aratati-mi mie un proiect facut in tara asta ca lumea si fac orice. N-are rost sa ne amagim, exista doar doua posibilitati :
1. Fac proiectul, se aproba, iar la implementare se vor respecta nici 50% din prevederile de exploatare, iar zona va fi distrusa ecologic.
2. Referendum in toata tara, prin care ne exprimam dezacordul in ceea ce priveste exploatarea aurului la Rosia Montana si-i scoatem afara din tara. Este tara noastra, este sanatatea noastra. Sa mearga la ei in tara sa-si exploateze resursele cu ce vor ei, cu cianuri sau cu ce vor. N-ar trebui sa lasam o mana de oameni sa decida pentru noi. Noi toti trebuie sa luam atitudine si sa decidem daca suntem de acord sau nu cu exploatarea resurselor noastre la noi in tara. Punct.
mai 17, 2010 la 12:39 pm |
eu nu cred ca este vorba de aur
in acele zone se afla uraniu
eu cunosc deoarece bunicii mei au fost de pe acolo
si intre cele doua razboaie mondiale se exploata uraniu
ei spera sa mai gasesca
o astfel de poluare ar fii inadmisibila
pt o bucata de paine nu merita sa mori de cancer
mai 12, 2010 la 11:13 am |
Din punct de vedere financiar ,romania(guvernantii,poporul) ar trebui sa-si protejeze toate resursele naturale.bogatia unui popor este formata si din aceste resurse.daca le instrainezi pe toate(aur,titei)nu mai ai posibilitatea sa intervii din fondurile rezultate pentru a sprijini sectoarele neproductive(sanatate,educatie,mediu) ,pentru a ridica nivelul de trai al tarii.
Le dai pe mana strainilor care au ca si scop sa obtina profituri maxime in termene cat mai scurte si apoi isi repatriaza toate sumele obtinute.
PETROM-ul a ajuns pe mana austriecilor,aurul pe mana canadienilor,rand pe rand toate bogatiile naturale ale romanilor sunt instrainate.
Normal atunci, ca de unde sa vina bunastarea noastra,a poporului roman?!
Din punct de vedere al mediului,este inadmisibil sa distrugi un biosistem numai de dragul banilor.Distrugi locuinte, situri arheologice,paduri pentru a oferi satisfactie financiara unor straini si unor guvernanti.
Atunci mai bine sa se inceapa o exploatere rationala,traditionala,protejand tot ceea ce este de protejat in zona si banii multi,putini sa intre in visteria statului.
mai 11, 2010 la 10:50 pm |
am citit despre rosia montana diferite articole si diferite pareri adevarul e ca am ajuns sa fim putin cei care luptam impotriva celor care intr o buna zi or sa ajunga sa utilizeze si pietrele nu doar ceea ce se poate utiliza in mometul de fata cum ar fi carbunele aurul padurile si ce mai are tara noastra de valoare dar cum totii stim ca totul functioneaza cu bani nu vreau sa fiu pesimist dar o sa ajungem sa nu mai vem aer si nu o sa avem apa o sa folosim pietre in loc de combustibil lichid si uite asa o sa raminem fara valoriile care ni le a oferit natura sau dumnezeu.eu cred ca ar trebui sa existe un proiect pentru rosia montana ca de altfel si pentru multe alte locuri din romania dar suntem putini si saraci deci in doua vorbe suntem fara putere ca sa putem schimba ceva . cine iubeste natura il iubeste pe dumnezeu.
mai 10, 2010 la 10:01 pm |
proiectul rosia montana este o mare minciuna!
estimarile nu reflecta nici jumatate din cantitatea reala de aur aflata acolo!
romanii sunt prostiti cu 3-4 miliarde de euro dati la buget(adica se impart intre smecherii din guvern),insa nu stiu ca acolo zac peste 700 de tone de aur.la pretul de 100ron/gram rezulta aprox. 30 de miliarde de euro
se adauga miile de tone de argint si rezulta o mare pacaleala
mai 12, 2010 la 3:42 pm |
Salut. In principiu sunt de acord cu tine, dar am totusi o singura intrebare. Vad ca esti foarte sigur si foarte precis in informatiile pe care le prezinti, ai putea sa spui de unde le-ai obtinut?
mai 10, 2010 la 2:15 pm |
Rosia Montana trebuie salvata…este pacat sa pierdem o asa frumusete…avem multe frumuseti in romania dar noi nu stim sa le apreciem sau sa le facem obictive turistice…pacat ca altii stiu ce sa faca cu ele….
mai 9, 2010 la 10:47 am |
Este axact aceaisi situatie ca si cu platforma Marii Negre in care “aurul negru” este acum exploatat de o companie ce ia data mita lui Tariceanu si acum exploateaza de 3 ori mai mult petrol si gaze naturale decat au platit.
ROSI MONTANA SA RAMANA FARA CIANURI ASA PATRIMONIU NATIONAL SI GATA ! SPUNE NU CIANURII IN ROSIA MONTANA !
mai 8, 2010 la 7:35 pm |
Ceea ce se intampla cu Rosia Montana este foarte trist! Pentru ca arata diverse lucruri: nivelul scazut de viata si de civilizatie din Romania, care determina unii oameni sa-si vanda casele, proprietatile pentru bani, fara sa se gandeasca sau sa-si dea seama de consecinte; faptul ca autoritatile si cei care ne conduc nu sunt interesati mai deloc sa protejeze acest patrimoniu, ci sunt capabili sa-l dea altora pentru bani (dar asta n-ar mai trebui sa ne mire deja…). Ce este de apreciat este ca societatea, oamenii reactioneaza si lupta prin diverse metode pentru a impiedica inceperea exploatarii cu cianuri. Sper ca toate aceste actiuni sa aiba ecou si sa poata schimba ceva! Felicitari Greenpeace pentru implicarea in lupta contra Rosia Montana Gold Corporation!
mai 5, 2010 la 12:01 pm |
Logica ca Rosia Montna sa ramana a statului roman si nimeni si nimic strain sa se atinga de Rosia Montana si mai ales cu cianura. Ce mai Rosia Montana sa ramana cum e sa nu scoata nimeni aurul de acolo. E al romanialor atat aurul cat si natura . Nu trebuie distruse de nimeni.
Lasati Rosia Montana asa cum e.
As dori sa se lupte impotriva si pentru depozitarea italianului de gunoi radio activ sau asa ceva de la navodari. Localnicii si primarul nu cred ca au iesit degeaba. Protejati natura pentru ca ne protejam pe noi. salvati copii prin asta si pe noi.
mai 4, 2010 la 11:11 pm |
ROSIA MONTANA TRE SA RAMINA STATULUI ROMAN CARE SA ANGAJEZE ROMANI SI SA SCOATA AURUL DE ACOLO.FARA SA ISI BAGE COADA ALTE GUNOAIE DIN ALTE TARI.CE ESTE AL ROMANILOR ESTE AL ROMANILOR.TRAIAN,DECEBAL,VLAD TEPES,TUDOR VLADIMIRESCU,ETC. NU AU DAT NIMIC STRAINILOR.CARE VESTIGII DACICE DACA EXISTA UNDE E DOVADA ?
aprilie 29, 2010 la 7:04 pm |
Ei bine, parerile, sunt impartite dat fiind ca exista aici un conflict de interese. Multa lume , stie doua chestii. Ca acolo exista mult aur. Si ce pe acest aur se da o batalie pe doua fronturi. Mai mult nu intru in detalii. O sa spun mai multe pe blogul meu. Dar intre a distruge natura si a extrage aur… Cred ca toti ar trebui sa alegem natura. Pentru ca aur, om mai gasi, dar natura… si la felul in care distrugem natura, nu vom mai avea parte de ea in curand.
aprilie 22, 2010 la 7:40 pm |
Cred ca nu ar trebui sa se exploateze Rosia Montana fiinca este un spatiu natural care trebuie protejat si nu exploatat.
Lumea cu putere, multa putere in mainele sale puterea se gaseste asa ca daca nu este un om cu aceasta putere nu cred ca se va putea face nimic.
Aceasta e parerea mea.
Eu sunt de acord cu GreenPeace Romania.
aprilie 7, 2010 la 10:07 am |
Constat ca in acest caz, ca si in cel legat de energia nucleara, se discuta mult fara a se lua in seama opinia specialistilor. Credeam ca a trecut vremea activistilor care se pricep la toate. Inainte de a ne da cu parerea despre Rosia Montana ar trebui sa citim studiile de impact de mediu si sa ne documentam putin cu privire la metoda de exploatare. Am vedea atunci ca metoda este folosita in multe locuri din lume, ca este standardizata, ca folosita corect nu polueaza.
Zona este de o saracie lucie – eu am vizitat-o si nu prea am vazut ceva care sa merite conservat. Nu credeti ca ar fi cazul sa renuntam putin la extremismul verde?
aprilie 8, 2010 la 8:05 am |
Nu! Extremismul asta verde de care vorbiti dumneavoastra este singura sansa pe care o au muntii aia sa ramana asa cum i-a facut Dumnezeu.
De-a lungul timpului, perceptia oamenilor despre natura a evoluat (sau involuat – depinde de parerea fiecaruia) de la zeita-mama-a-tuturor-fiintelor la cea de resursa. Dar chiar si pentru cei care vad in natura doar o resursa buna de folosit dupa necesitati, trebuie sa existe o limita!
Daca muntii care urmeaza sa fie decopartata, sau copacii care urmeaza sa fie taiati ar putea vorbi, nu cred ca si-ar dori acea exploatare.
martie 26, 2010 la 6:31 pm |
Nu sunt de acord cu exploatarea aurului de la Rosia Montana, de catre nici o organizatie, nici o companie si nici un guvern fie ele si romanesti. Parere mea este ca aurul de la Rosia Montana trebuie sa raman acolo unde este, in pamant. Sa exploateze alte locatii cu aur, cat vor…
martie 25, 2010 la 10:42 am |
Nu sunt de acord cu exploatarea de la Rosia Montana!
Iar bunastarea adusa localnicilor de aceasta exploatare este cea mai mare minciuna!
Cati ani va dura aceasta bunastare? Ce se va intampla cu rosienii cand exploatarea nu va mai fi rentabila?
Gold Corporation va ramane frumos cu aurul si romanii cu muntii dezgoliti, paduri defrisate, cimitire stramutate si halde imense de steril.
aprilie 28, 2010 la 11:59 am |
DE LA TELEVIZOR E USOR SA NU FI DE ACORD!TE DUCI O DATA PE AN IN EXCURSIE SI ITI PLACE.DAR PE OAMENII DE ACOLO IA INTREBAT CINEVA DACA SUNT DE ACORD.ACOLO A FOST MINA AURIFERA DE PE TIMPUL ROMANILOR.VA OMARATI DEGEABA TOATE ORGANIZATIILE ECOLOGISTE UN CUTREMUR SAU ,FIIND DE ACTUALITATE,ERUPTIA UNUI VULCAN A POLUAT CAT TOATE MASINILE DIN EUROPA INT-UN AN.SOCIETATEA TREBUIE SA PROGRESEZE CU ORICE PRET DEOARECE IN VIITOR PROBABILITATEA CIOCNIRII TERREI CU UN METEORIT ESTE INEVITABILA IAR CONSECINTELE SUNT MAI DEZASTRUOASE DECAT EXPLOZIA TUTUROR ARSENALELOR NUCLEARE IN INTERVALUL DE 1 SECUNDA.NUMAI PROGRESUL TEHNICO STIINTIFIC(REALIZAT DIN BANII CASTIGATI DIN ALTE ACTIVITATI) POATE GASII O SOLUTIE LA INEVITABIL.FAC PARIU CU CINE VRETI CA PANA IN 2012 VOM AVEA CUTREMUR IN ROMANIA!POATE MAINE…………….
iulie 9, 2010 la 9:25 pm
Personal, sunt informat strict despre activitatile de la Rosia Montana numai din presa.
Este ABSOLUT NORMAL si in firea lucrurilor ca natura sa distruga natura, ca natura sa isi schimbe infatisarea intr-un mod sau altul dupa bunul ei plac. Este firesc… Dar asta NU VA SCUZA NICIODATA cedarea unor frumuseti unice ale naturii care apartin de drept romanilor, unui alt popor, spre distrugere!
Sunt intru totul in dezacord cu imbogatirea altor popoare prin uciderea de-a dreptul a propriilor nostrii munti.
Au murit atatia oameni in trecut ca sa ne protejam pamanturile… S-au facut atatea sacrificii… Si pentru ce? Deja am cedat prea multe. Eu zic sa ne oprim ACUM!
martie 23, 2010 la 1:45 pm |
Cand nu mai avem ce sa vindem, incepem sa vindem iluzii si pentru ca romanii intotdeauna au fost extrem de creduli si visatori, vanzarea iluziilor de catre guvern referitoare la proiectul rosia montana au prins fara probleme. Chiar daca ar fi reala acea utopie ca Romania primeste o suma de patru sau cate miliarde ar fi ele, pretul pe care rosia montana si orice roman care iubeste fiecare centimetru de pamant din tara asta este enorm. Oare noi o tara democratica nu ar fi trebuit sa organizam un referendum in care sa fim intrebati fiecare DACA VREM SAU NU SA RAMANEM FARA MUNTII DIN ZONA, DACA VREM SAU NU SA DECIMAM TOT CE INSEAMNA GALERII ROMANE? Intrebarea mea este evident retorica pentru ca nici inainte de anul de gratie 89 si nici dupa si nici in viitor NOI romanii de rand nu o sa fim intrebati de catre videanu sau orice alt ocupant de un biet scaun daca vrem, suntem de acord, ne place etc.Intrarea proiectului Rosia montana in programul de guvernare nu este altceva decat o alta desconsiderare fata de NOI bietii neintrebati, neconsultati si imi permit eiu sa spun si neconsolati si din pacate asa ramanem. Asa ramanem pentru ca nu meritam altceva in acceptiunea celor pe care tot NOI ii numim si toleram in scaunele de care vorbeam mai sus. Mie personal dragi mei guvernati si adepti ai proiectului Rosia montana imi este rusine ca nu pot sa va opresc din ceea ce vreti sa faceti, VOUA VA ESTE RUSINE?????????? Nu pot decat sa inchei prin pleca capul cu respect pentru cei care plang alaturi de mine pentru rosia montana si cu MULTA LEHAMITE PENTRU CEI CARE SI-AU PIERDUT RESPECTUL DE TARA. AVIZ DLUI VIDEANU.
martie 21, 2010 la 7:47 am |
Pentru Diana C.
Am spus-o si repet, nu mai vorbiti de lacuri cu cianura daca nu ati citit proiectul. Dupa parerea ta Diana nimeni din cei care nu a mai facut ceva pana acum, nu au voie sa o faca pentru ca nu au experienta ? Barajul…..ca de el se vorbeste cel mai mult se va construi cu ingineri si firme de specialitate cu experienta. Poate in staful RMGC nu gasesti nici un specialist in piscine daramite in baraje, insa specialistii se pot contracta si pana acum au dovedit ca lucreaza cu cei mai buni. Ce-i opreste pe opozanti sa monitorizeze intreaga activitate si sa puna pe masa dovezi concrete, argumentate ca nu se respecta legea. Acelasi “daca si cu parca” si iar ma repet, daca nu era proiectul parca nici de voi nu auzeam. Hai sa vedem cata dreptate aveti cu daca……daca-i lasati sa si demonstreze ca fac ce promit. Parca…..erati cu mediul ? dece nu va uitati si prin vecini -Rosia Poieni- acolo nu e poluare ? ups……acolo nu e aur…..ceva pute in corectitudinea opozantilor salvatori de mediu.
martie 18, 2010 la 3:11 pm |
Chiar nu tine nimeni cu tara asta?
martie 12, 2010 la 6:37 am |
De cativa ani buni, Romania a devenit teatrul unor speculatii fara precedent sub forma unor «proiecte» absurde : de la «Dracula Land» si pana la «Disaster Land» – cum am calificat (in baza unor analize calificate efectuate in iulie 2003, in cabinetul meu, la solicitarea Academiei Romane) ambitiile (a se citi mega-tunurile) firmei Gold Company, legate de o EVENTUALA exploatare aurifera (si nu numai) la Rosia Montana.
Situatiile declansate de cativa impostori sunt percepute (culmea) diferit, fara consens national si fara interventie politico-juridica (pana la ora aceasta) la nivel European :
1° comica prin usurinta cum niste speculatori de teapa lui Franck Timis, dar si a lui Marc Rich sau George Soros, reusesc sa manipuleze constiintele guvernantilor si direct a bietilor moti, cu dublu scop : «boosta-rea» actiunilor firmei aurifere GC in declin la bursa din Toronto si spalarea banilor murdari (proveniti din trafic de droguri) pe piata Romaneasca – unde, din saracie (morala, materiala si spirituala) aproape totu-i de vanzare iar justitia (din incompetenta, rea vointa sau complicitate) si-a intors capul, eventual si l-a ascuns (bine) in nisip … aurifer. Ma tot intreb ce are de castigat Romania dintr-un proiect perfect «strain» (si la propriu si la figurat) intereselor sale ?
2° tragica prin maniera in care politicienii autohtoni, prin instrumente BINE interpuse («baroni» locali, structuri guvernamentale si chiar intreprinderi – care mai «ciupesc» ceva prin diverse contracte), reusesc sa abata atentia Romanilor si opiniei mondiale de la situatia dezastruoasa in care se afla bugetul tarii, RON-ul si mai ales categorii din populatia Romaniei care n-au putut, n-au avut ocazia sau au refuzat sa minta si sa fure ! Constientizeaza acesti bezmetici la ce dezastru imping Romania, pornita, in sfarsit sa faca agricultura bio si agro-turism in Muntii Apuseni, in cadrul unei noi guvernante de tip European, respectuoase de mediu si mai ales de soarta oamenilor ? Este oare ne-patriotic sa pastrezi intact patrimoniul cultural, istoric si uman local ? Ori acesti bezmetici se simt cu sacii (plini) in caruta (din deturnari de programe Europene, speculatii, spaga, mita, hotii si licitatii deocheate), pe de o parte consolati de soarta odraslelor lor care-isi fac studiile exclusiv in strainatate (pe burse de stat, in posesia unor bilete de avion DUS simplu) iar ei se vor retrage, pt a-si petrece linistiti amurgul «amaratei» pensii, la resedintele lor personale (achizitionate din salarii «cinstite» Romanesti) din Florida sau de pe Coasta de Azur.
Dincolo de vaditele accente de recuperare politica a virtuoaselor initiative venite din partea unor personalitati Romanesti remarcabile, ale inimosilor academicieni si ONG-isti care se zbat pt salvardarea patrimoniului local din Muntii Apuseni (deci national si European), alti indivizi, fara scupule dar si fara nici un «Dumnezeu», prin comportamente aberante si «perfect» ilegale, intaresc zicala Romaneasca : Aurul e ochiul «Dracului». Inconstienta, cupiditatea, incultura lor sau palinca or fi de vina ? Pana una alta, din lipsa de luciditate, de vointa politica autohtona si de mijloace juridice, cainii «patriotici, cinstiti si verzi» latra iar caruta GC trece, lasand in urma-i (dupa epuizarea resurselor exploatarii) un sarcofaj umplut cu cianuri, cu dezamagirea optimistilor si oamenilor de bun simt dar si cu riscuri si «belele» de mediu pe multe decenii, chiar secole, toate in sarcina viitoarelor guverne ale Romaniei (sic !) si pe spinarea contribuabilului Roman. Lucrurile se mai pot intoarce, fiindca exista alternative economice la aceasta impostura ; asa ca : Da Doamne mintea Ardeleanului cea de pe urma ! Prof univ Theodore BUCUR – expert (Franta)
martie 11, 2010 la 10:15 pm |
Catre “Facaldo”:
Canadienii astia nu au mai exploatat niciodata, nicaieri in lume cu tehnologia asta. Este pentru prima oara. Ei vor sa faca un iaz cu cianuri super mare de 600 de hectare, care nu e proiectat bine. Fiind foarte inalt se poate fisura usor si toata apa cu cianuri si metale grele sa inunde o mare vale, sa ajunga in ape, sa distruga terenuri, sa omoare oameni si animale. Acolo sunt galerii vechi de 5000 de ani, de unde scoteau romanii aur. Sunt un monument istoric. Daca incep sa faca mina o sa distruga tot. Crezi sincer ca vor sa investeasca bani in proiectul asta ca sa ne puna tara in valoare? Ei vor doar sa se imbogateasca.
martie 11, 2010 la 10:51 am |
Eu cred ca Rosia Montana e mai presus de interesele financiare ale unor oameni dispusi sa-si vanda vietile pentru posesii materiale.
martie 11, 2010 la 8:19 am |
Sa acceptam exploatarea de catre RMGC inseamna sa ne purtam ca taranii aia care-si vand pamantul de la stramosi ca sa-si ia o masina “bengoasa” sau ca in cazul real cu cei 4 mostenitori ai unui apartament care, ce-i drept, traiau cam inghesuiti cu familiile lor in cate o camera si s-au hotarat sa-l vanda (ca era greu sa plateasca intretinerea) si de banii care i-au revenit fiecaruia s-au ales cu un mobil, un video etc. si vai de capul lor unde locuiesc acum.
martie 10, 2010 la 9:43 pm |
Rezervele de aur de aici nu sunt nesfarsite>se estimeaza ca in cativa ani<compania va reusi sa expoateze tot aurul,subliniez toata rezerva de aur a romaniei.exploatari miniere fara impact asupra mediului e ceva de vis.Din planul maretilor investitori lipseste ceva:esenta dezvoltarii durabile.In doi ani tot aurul din Rosia Montana va fi scos,exploatatoriii vor pleca,iar noi vom ramane.Si saraci,si cu aurul luat.Locurile de munca vor fi temporare;pe ei nu i intereseaza decat profitul imediat;daca noi avem grija de tara noastra,ar fi jalnic sa avem pretentia sa o faca ceilalti.Doar una avem,nu cred ca ne este asa de greu.
martie 10, 2010 la 8:36 pm |
Catre “autohton”:
Ce-ar fi sa ne vindem toti muntii si sa scoatem natura la licitatie ca sa “avem paine” a doua zi? Si din banii scosi sa ne suim in mertzane si sa ne indreptam spre….? Spre ce sa ne (mai) indreptam? Aceasta e intrebarea. E un comentariu mai mult decat imbecil, care nu tine nici de ANTIecologie nici de nimic. Tine doar de prea multa ignoranta.
Nu stiu in ce masura “Rosia Montana” poate fi salvata de la distrugere, dar cu siguranta a ceda nu este o solutie. SI trebuie sa fim si mai imbecili sa credem ca banii scosi dintr-un astfel de proiect vor scoate tara din mizerie.
Bastinasii trag cu sulite otravite in cei care vor sa le fure pamantul si danseaza in jurul focului. Asta numesc eu AUTOHTON.
martie 10, 2010 la 7:31 pm |
Comparate cu riscurile si distrugerile ireparabile, cele 4 miliarde care ni se flutura prin fata ochilor sunt jalnice. Suntem ca magarul care merge orbeste dupa un biet morcov pe care un vizitiu siret i-l tine in fata nasului. Ratand in acest timp iarba grasa de pe marginea drumului. Sa nu uitam ca deversarile de cianuri sunt posibile, accidentele putand fi generate nu numai de factorul tehnic, ci si de cel uman (posibile defecte de constructie, intretinere defectuoasa etc). Am mai avut parte de un accident, desi, in epoca aceea, disciplina in constructii era severa. Sa ne gandim apoi la distrugerea sitului arheologic, o pierdere nu numai pentru patrimoniul istoric national, ci si pentru cel european. Mine romane nu se intalnesc pe toate drumurile. Mai e si distrugerea asezarilor. Am fost acum multa vreme la Rosia Montana si pastrez o amintire plina de farmec a peisajului, a localitatii si a ospitalitatii locuitorilor. De ce sa nu se adopte o forma de dezvoltare rentabila, care sa pastreze totul? Sunt sigura ca turismul ar fi o solutie. Cu o publicitate adecvata, cu o sosea circulabila, multa lume ar veni sa vada minele romane. Minele sunt cu atat mai interesante cu cat sunt de fapt o istorie a 2000 de ani de minerit al metalelor pretioase. Cu ajutor din partea statului si eventual cu implicarea unor investitori vizionari, s-ar putea dezvolta o industrie a turismului care ar da de lucru oamenilor din regiune, ar determina pastrarea si intretinerea patrimoniului local si nu ar ameninta mediul cu otravuri letale.
martie 10, 2010 la 12:17 pm |
Este un proiect foarte controversat. Legat de cei 4 miliarde de euro(care sunt defapt dolari), acesti bani vor intra pe parcursul a 16-20 ani de exploatari si sunt defapt banii pe care ii cheltuiesc ei pt. a scoate aurul de acolo(salarii, energie electrica, transport, piese de schimb, taxe si impozite. Cred ca la mijloc sunt interesa “nationale” ale liderilor nostri(basescu, videanu si altii pe care nu-i cunoastem noi pt. ca stau in umbra. Trebuie opriti si cred ca greenpeace are puterea asta. succes.
martie 10, 2010 la 11:24 am |
Exploatarea de la Rosia Montana va fi un dezastru! pagubele de mediu inconmesurabile! RMGC nu are ce cauta in Romania, sa exploateze in Canada daca se pricep asa bine precum sustin! Rosia Montana e a romanilor si asta NU se va schimba!
martie 10, 2010 la 10:30 am |
Sunt deacord cu explatarea Rosiei Montane dupa ce s-ar intocmi o relevare a tuturor gospodariilor (planuri fatade 3-d etc) iar cei care explateaza sa faca 50/50 cu Statul Roman din ce explateaza ( metale pretioase si nu numai, deoarece eu 1 cred ca sunt si alte metale in zona) dar si sa-si depoziteze cianurile si resturile le ei in tara. daca nu poate sa ramana si asa cum este acuma Rosia Montana
martie 10, 2010 la 8:36 am |
Personal, desi sunt ecologist din fire si am o mare admiratie pentru Greenpeace, consider ca proiectul de exploatare a resurselor naturale de catre Rosia Montana Gold Corporation este benefic Romaniei deoarece aduce 4 miliarde de euro in economia Romaniei. Ce argumente se pot aduce pentru faptul ca aceasta este doar un mit. Zona este extrem de saraca iar pentru oamenii de acolo proiectul este o adevarata salvare. In ultimii ani exploatarile respecta tot mai mult standardele ecologice. Cred ca ar fi un nonsens sa deplangem inchipuita distrugere a zonei de catre proiect in loc sa luam in considerare oportunitatea uriasa in primul rand pentru locuitorii pauperi de acolo si apoi pentru economia romaneasca.
martie 10, 2010 la 7:48 am |
ok, salvezi muntii si padurile, dar cu locurile de munca pt oameni ce faci in conditiile in care in zona nu exista posibilitatea de a trai din turism, agricultura? e bine sa traim uitandu ne la acei munti si sa nu avem cu ce ne asigura painea pt ziua de maine?
septembrie 3, 2010 la 9:00 am |
mai autohton…bine,ok le dam de munca oamenilor oar sa aiba ce manca 15-20 ani..apoi minele se vor inchide,ce vor face acei copiii care acum sunt mici?vor privi la o zona contaminata si?ce vor face atunci??
martie 10, 2010 la 7:39 am |
Haideti sa ne lamurim putin !!!!! citez….”RMGC dorește să înceapă exploatarea minieră în zonă folosind cianuri. Acest lucru ar duce la distrugerea a 4 munți, a peste 200 de hectare de pădure și a unor monumente culturale, istorice și naturale unice.” deci cianura va distruge muntii, padurile (desi se vor planta 10000 de arbori) si monumentele istorice. Aceasta formulare este la fel de adevarata si profesional intocmita cum este si tot ceea ce se face pentru a opri proiectul. Poate ca trebuiau putin explicate.1) cianura folosita in cel mai rau caz polueaza mediul (asta daca nu se respecta normele UE) 2) cred ca nu cunoasteti peisajul celor 4 munti de care vorbiti si nu faceti diferenta intre un munte si un deal. In 50 de ani de exploatare nu stia nimeni de patrimoniu, acum cand compania il pune in valoare (si o face pe bani multi) vin istetii sa spuna hoooo acolo este Attila cu urmasi lui sef. Bravo Romania lasati pe altii din Budapesta sa ne decida soarta, ei stiu ce e mai bine….dar pentru cine ???.
martie 8, 2010 la 3:35 pm |
Trebuie salvata Rosia Montana…este parte a tezaurului nostru (al romanilor). Am vizitat de curand zona, am fost in muzeul mineritului, in galeriile sapata de romani in anii 100 e.n. NU SE POATE SA NU NE INTERESEZE TRECUTUL NOSTRU, ISTORIA NOASTRA. Cred cu tarie ca proiectul celor de la RMGC trebuie oprit. Nu ne vindem istoria pentru bani. acolo sunt ramasitele inaintasilor nostri, acolo este un cimitir vechi de sute de ani. plus peisajul mirific al Apusenilor. RMGC sa plece dracu’ in Canada lor si sa incerce exploatarea cu cianuri acolo…ar fi dati afara in suturi. iar Vindeanu trebuie trimis dupa ei…un nemernic, mafiot, ahtiat dupa comisioane.
martie 7, 2010 la 1:40 pm |
” Banii de la RMGC ne va scoate din criza”
“Scopul celor de la RMGC este sa scoata Rosia Montana din saracie”
“Ne spun ungurii ce sa facem cu aurul nostru”
…. si multe alte afirmatii cat se poate de “veridice si dezinteresate” furnizate de mass media platita cu bani multi, foarte multi de catre Gold Corporation.
Din pacate pentru noi, cei care locuim in aceasta regiune, canadienii isi doresc doar sa extraga aurul(care e foarte mult acolo.Vorbim totusi de cel mai mare filon de aur din Europa.Valoarea acestuia e incomparativ mai mare decat cele 4 miliarde care le investesc ei pentru extragerea lui)
Nu spun Doamne fereste ca e imoral ce-si doresc ei(pana la urma sunt oameni de afaceri).
Ceea ce e jalnic e ca nu au nici cea mai mica jena in a propune si impune Romaniei una dintre cele mai periculoase si toxice metode de exploatare.
Iar problemele vor apare dupa ce ei vor fi de mult plecati cu buzunarele pline.
Este exact ca si cand Romania ar fi depozitul de materiale radioactive al lumii.Pe bani bineinteles!!! ATI FI DE ACORD CU ASTA????
Ati fi de acord sa va cresteti copiii langa un astfel de depozit?
Ei bine EU unul nu sunt de acord! Din pacate pot face foarte putine pentru a-i impiedica insa actiunile celor care lupta impotriva exploatarii cu cianuri mi-au dat o speranta ca si la noi se poate.
Am citit un reportaj despre o zona din Asia care avea avut de ales intre o dezvoltare armonioasa si durabila cu mediul sau exploatarea titeiului din acea zona.Ei au ales acum 20 de ani dezvoltarea durabila si acum au zona intacta si si-au scos banii care i-ar fi castigat prin explotarea titeiului!!!!!
Si la noi se poate!!!
Doresc celor care lupta impotriva exploatarii cu cianuri la ROsia Montana mult succes si sper ca ei sa reuseasca sa stopeze acest cancer